Thursday, May 16, 2013

Selamat hari guru.

Slm.
Guru. BIG MEANING.
Sbb aku sgt phm mksd perkataan tu buat aku nk sgt jadik cegu.
Aku suka.enthusiastic sgt.
Seingt aku..start mula pndi bcakap aku gtaw kt mak.
Aku :  "mak.adik nk jadi cegu"
Mak :  "hang nk jd cegu apa?"
Aku :  "nak jadi cegu b.i (english)"
Mak :  "nk jd cegu kna la blaja.bg pandai.kna byk baca buku."
N alhmdulillah..buku tu je yg mlekat.. Rajin blaja xjugak..buku j byk baca.
Tp kn.mak..npe xdpt jugak sy jd cegu?
SEBAB ALLAH X IZIN.
Ade hikmah..
English spm aku xdpt A.
Ade hikmah..
Isi borang maktab salah.
Ade hikmah..
Aku isi borang s.p.a.
Ade hikmah..
Allah bg jadik nurse.
Allah maha pemegang hati.
N Dia dah aturkn hidup aku sblm aku lahir lagi.
Allah boleh buat dunia sesorang tu turn around 360 dengan izinNya.
ALLAH maha pencipta.
Kita  ni hamba kna bersyukur.
Klu dpt bnde free mst kna seronok kn.
N if dpt dr seseorang.. Kite msti bterima kseh sgt2 kt org tu..
Kite dpt oksigen free dr Allah..
Ade x kite terima kasih?
Kita dpt nyawa free.xpyh pki battery.
Berterima kasihkah kita?
Tepuk dada tanya iman.
Peringatan untuk sy dan sahabat2 jugak..
-------------------------------------- XD
Sekarang berbalik cerita hari guru.
Sorg staff kt tmpt kje ade crita nnt dy nk.mtk balik awl.nak beli kain pasang ntuk cegu ank2 dy.
Sgt sweet.
Teringat time tadika @ skolah rndh dulu..asal hari guru je mst smpi skit kpla nk bg hdiah ape.smua org ditanya..mntk pndpt...xpun mntk j kt mak..ade hdiah lbyh? Nak bg cegu..
Kanak2 betul.
1- TASKI ABIM NURUL YAKIN *xsilap aku..sbb slalu pggil TASKI ABIM LUMUT je.
2- SEK KEB METHODIST ACS LUMUT.
Ingat satu lagu cegu dulu ajar..
Kitorg slalu nyanyi time hari guru..
Lagu ni last smpi batch aku je..
Adik2 dah xbrapa tau..
    Hari pertama masuk sekolah
    X pndai mmbaca mengira
    Tetapi cikgu begitu tabah
    Mengajar kami sungguh sungguh
    Bermula ABC sampai Z
    Hitung 1 sampai 10
    Baru ejaan dan kira-kira
    Kami belajar dengan pandai / lancar *xpsti.
    Berkat kesabaran guru bijaksana
    Memberi pelbagai petunjuk
    Hari demi hari kami pun mengerti
    Pelajaran nilai nya tinggi
     Kami ingat setiap masa
     Jasa guru mendidik bangsa
     Sambutlah ini ucapan kami
    TERIMA KASIH CIKGU. !
Sekolah menengah.
Alhamdulillah.memang heaven on earth.
Satu tmpat yg xjumpe kt mne2.
Tmpt yg xdpt aku nk describe dgn hnya satu perkataan..
Sbb it will lead to a word : PRICELESS.
Sgt2 cherish stiap moment bila kt skolah. All girls. Sekolah agama.
Ade sorg mmbe sy tnya.
" x boring ka skolah all girls? "
Hbes.convent xpulak korg tnya..
*maaf.sy xtunding jari. Jz appoint sbb bila all girls skolah agam certain org pndg pelik.
Okay.
Sbnrnye islam pun xglk kn skolah bcampur.
Tp yg tu aku xdpt nk hujah. Ilmu masih xsmpurna.
From my point if view.
Seronok sgt.kt skolah ni aku blaja jd mtg sikit. *not too much.
SEKOLAH RAJA PEREMPUAN TAAYAH IPOH PERAK.
Beautiful.precious.
N then college life.
Xperlu lg nk crita pnjg.byk entry psl kolej.
I did enjoy my time.
N kt sini pun jd mtg stingkat lagi.
KOLEJ MARA KULIM (1 MONTH)
KOLEJ KEJURURAWATAN SG PETANI (3YEARS)
actually.agak sdih n sedikit cemburu bila tgk shbt2 skolah masuk Universiti..
*sy manusia biasa.xlari dr rasa cemburu.
Smpi ade satu hari sy mntion perasaan sdyh tu kak ayah..
N a few days later mak kol n bgtau yg ayah kcik hati sbb sy ckp mcmtu.
Maafkan adik ayh.
Ayah ckp.untung ape dpt kolej jururawat.at least kaki sblah dh dlm government. Tu ktanya..
Alhamdulillah.sekarang 2 belah kaki dah dlm government..cuma belum ditambat betul kaki tu..
*belum confirm lohh
Alhamdulillah.skrg sy phm mksd ayah.
Terima kasih ya Allah.
Terima kasih Ayah.
Terima kasih cikgu2.. Sahabat2.. Rakan2.. Seperjuangan.. N sesiapa yg membantu secara langsung or x..
Really appreciate it.
Tq.salam
-kuching,sarawak-

No comments:

popular post