Tuesday, November 19, 2013

Rindu.

Salam.

Rindu. 1perkataan.

Tp mkna dalam. Bkn dalam yg mnunjukkn tmpt.
Dlm bhs omputih pggil deep.!

Rindu baq hang!.

Rindu dgn family.
Rindu dgn semenanjung.
Rindu nk kerja dkt ward.
Rindu kerja mlm.
Rindu nk bjimba2 ngn geng Cekak.
Rindu umminabila.asiah.nana.kakning.
Sumpah rindu semua tu.

Plz. Come. Here.

Sunday, October 27, 2013

Xpaham

Salam.
Perasan x byk sgt post yg negatif.
Negatif means start with the word 'X'
Perempuan. Complicated la.
Even sy perempuan pun x phm.

Duhh.

Thursday, October 24, 2013

Xsnggup

Salam.

Oh Allah. Aku xkuat. Aku xsanggup.

Mohon jauhkn dari aku. :'(

*gambar tiada kaitan dengan hati & post tuan blog

Wednesday, September 11, 2013

*1

Surah Al-Baqara, Verse 286: Allah does not impose upon any soul a duty but to the extent of its ability; for it is (the benefit of) what it has earned and upon it (the evil of) what it has wrought: Our Lord! do not punish us if we forget or make a mistake; Our Lord! do not lay on us a burden as Thou didst lay on those before us, Our Lord do not impose upon us that which we have not the strength to bear; and pardon us and grant us protection and have mercy on us, Thou art our Patron, so help us against the unbelieving people. (English - Shakir) via iQuran

Tuesday, September 10, 2013

Kecewa.

Ye.kecewa. Sgt2.
Xpa Allah tahu.
Kna kuat! :'(

Monday, September 2, 2013

chenta hati baru?

salam. 
tgk title. trima kasih.

yes. im in love.

Tuesday, August 27, 2013

HOT ISSUE [MUST READ] <-- WTF?

20,000 Pelatih Di Institusi Latihan Kem. Kesihatan Nikmati Kenaikan Elaun

IPOH, 15 Okt (Bernama) -- Kira- kira 20,000 pelatih peringkat sijil dan diploma di semua institusi latihan Kementerian Kesihatan akan menikmati kenaikan elaun antara 60 dan 88 peratus mulai tahun depan.

Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata pelatih peringkat sijil akan menerima RM835 sebulan berbanding RM517 sekarang, manakala pelatih peringkat diploma pula menerima RM1,166.58 berbanding RM621.21.

Kenaikan kadar elaun itu yang diumum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Belanjawan 2013 membuktikan kerajaan sangat prihatin dengan beban kos sara hidup yang ditanggung pelatih, katanya kepada pemberita selepas merasmikan konvokesyen Institut Latihan Kementerian Kesihatan, di sini hari ini.

Selain itu kata Liow, kementerian juga akan mewujudkan 12,000 jawatan baharu jururawat bagi tempoh 2012 hingga 2015 untuk meningkatkan perkhidmatan kejururawatan selain menampung keperluan klinik dan hospital baharu.

Katanya sebanyak 60,000 jururawat sedang berkhidmat dengan kementerian itu sekarang.

Beliau berkata kementerian juga mengalu-alukan lebih banyak penyertaan kaum bukan bumiputera dalam perkhidmatan kejururawatan sektor awam.

"Kita berharap jumlah itu akan terus meningkat supaya kadar ideal jururawat kepada penduduk di negara dapat dicapai. Ada program khusus di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam untuk menarik minat golongan bukan bumiputera sertai sektor awam," katanya.

Liow berkata pada masa sekarang hanya kira-kira 20 peratus bukan bumiputera berkhidmat sebagai jururawat dalam Kementerian Kesihatan dan kadar ideal ialah seorang jururawat bagi 200 penduduk, berbanding 300 orang sekarang.

Pada majlis itu beliau turut melancarkan buku mewah Institusi Latihan Kementerian Kesihatan Malaysia yang memuatkan sejarah 50 tahun perjalanannya dalam melahirkan ribuan anggota Sains Kesihatan Bersekutu, sejak penubuhan Kolej Latihan Jururawat yang pertama pada 1947 di Pulau Pinang dan Johor Baharu.

Sebanyak 9,361 penuntut dari 33 intitusi latihan kementerian itu menerima sijil dan diploma masing-masing pada konvokesyen yang berlangsung selama empat hari sejak Sabtu lepas.

-- BERNAMA
 salam all,as u guys can see, seriously ape bondo eh ni?
alhamdulillah.bagus,elaun makin naik.its good.the intention is good,but y?
ask urself,think deeply,why so sudden smua nak naik?
i know,gaya sy ckp ni might naikkn darah dato' misai..
sy pun suka kalau elaun naik..
zaman skrg where duit jdik something yg sgt2 dahsat
even ade yg buta jz bcoz of duit,
sumpah sy gase pening,
sbb sy gase malaysia ni xcukup maju lagi,,,

Sy dpt posting kt tmpt yg mmg xmaju. tp boleh la..
boleh consider. Alhamdulillah.

tp main point. MANA JANJI2 YG MCM KT ARTIKEL ATAS TU?

tnye adik junior, xpun msuk dlm angka 1K tu -.-"

*duckface*

KERANA AKU MANUSIA BIASA

salam all. here is an article my friend's friend shared in a page.
n im glad to share it with u guys, =)
seriously. im touched.
Assalamualaikum. .. Semoga bermanfaat.. .... baik utk yang melamar ataupun yg dilamar, ataupun bagi yang sudah berumah tangga......
Renungan buat yang sedang mencari pasangan hidup ataupun yang sedang mengemudi bahtera rumah tangga.. Mengapa? Kerana Dia Manusia Biasa ......
Kerana Dia Manusia Biasa ...
Setiap kali ada sahabat yang ingin menikah, saya selalu mengajukan pertanyaan yang sama. Kenapa kamu memilih dia sebagai suami/isterimu?
Jawabannya ada bermacam-macam. Bermula dengan jawapan kerana Allah hinggalah jawapan duniawi.
Tapi ada satu jawapan yang sangat menyentuh di hati saya. Hingga saat ini saya masih ingat setiap detail percakapannya. Jawapan dari salah seorang teman yang baru saja menikah. Proses menuju pernikahannya sungguh ajaib.
Mereka hanya berkenalan 2 bulan. Kemudian membuat keputusan menikah. Persiapan pernikahan mereka hanya dilakukan dalam waktu sebulan saja. Kalau dia seorang akhwat, saya tidak hairan. Proses pernikahan seperti ini selalu dilakukan. Dia bukanlah akhwat, sebagaimana saya. Satu hal yang pasti, Dia jenis wanita yang sangat berhati-hati dalam memilih suami.
Trauma dikhianati lelaki membuat dirinya sukar untuk membuka hati. Ketika dia memberitahu akan menikah, saya tidak menganggapnya serius. Mereka Berdua baru kenal sebulan. Tapi saya berdoa, semoga ucapannya menjadi kenyataan. Saya tidak ingin melihatnya menangis lagi.
Sebulan kemudian dia menemui saya. Dia menyebutkan tarikh pernikahannya.
Serta meminta saya untuk memohon cuti, agar dapat menemaninya semasa majlis pernikahan. Begitu banyak pertanyaan dikepala saya. Sebenarnya.. . ..!!!
Saya ingin tau, kenapa dia begitu mudah menerima lelaki itu. Ada apakah gerangan? Tentu suatu hal yang istimewa. Hingga dia boleh memutuskan Untuk bernikah secepat ini. Tapi sayang, saya sedang sibuk ketika itu (benar-benar sibuk).
Saya tidak dapat membantunya mempersiapkan keperluan pernikahan. Beberapa kali dia menelefon saya untuk meminta pendapat tentang beberapa perkara.
Beberapa kali saya telefon dia untuk menanyakan perkembangan persiapan pernikahannya. That's all......Kami tenggelam dalam kesibukan masing-masing.
Saya menggambil cuti 2 hari sebelum pernikahannya. Selama cuti itu saya memutuskan untuk menginap dirumahnya.
Pukul 11 malam sehari sebelum pernikahannya, baru kami dapat berbual -hanya- berdua. Hiruk pikuk persiapan akad nikah besok pagi, sungguh membelenggu kami. Pada awalnya kami ingin berbual tentang banyak hal.
Akhirnya, dapat juga kami berbual berdua. Ada banyak hal yang ingin saya tanyakan. Dia juga ingin bercerita banyak perkara kepada saya. Beberapa Kali Mamanya mengetok pintu, meminta kami tidur. "Aku tak boleh tidur." Dia memandang saya dengan wajah bersahaja. Saya faham keadaanya ketika ini.
"Matikan saja lampunya, biar disangka kita dah tidur."
"Ya.. ya." Dia mematikan lampu neon bilik dan menggantinya dengan lampu yang samar. Kami meneruskan perbualan secara berbisik-bisik.
Suatu hal yang sudah lama sekali tidak kami lakukan. Kami berbual banyak perkara, tentang masa lalu dan impian-impian kami. Wajah keriangannya nampak jelas dalam kesamaran. Memunculkan aura cinta yang menerangi bilik ketika itu. Hingga akhirnya terlontar juga sebuah pertanyaan yang selama ini saya pendamkan.
"Kenapa kamu memilih dia?" Dia tersenyum simpul lalu bangkit dari baringnya sambil meraih HP dibawah bantalku. Perlahan dia membuka laci meja hiasnya. Dengan bantuan lampu LCD HP dia mengais lembaran kertas didalamnya.
Perlahan dia menutup laci kembali lalu menyerahkan sekeping envelop kepada saya. Saya menerima HP dari tangannya. Envelop putih panjang dengan cop surat syarikat tempat calon suaminya bekerja. Apa ni. Saya melihatnya tanpa mengerti. Eeh..., dia malah ketawa geli hati.
"Buka aja." Sebuah kertas saya tarik keluar. Kertas putih bersaiz A4, saya melihat warnanya putih. Hehehehehehe. .........
"Teruknya dia ni." Saya menggeleng-gelengka n kepala sambil menahan senyum. Sementara dia cuma ketawa melihat ekspresi saya. Saya mula membacanya.Saya membaca satu kalimat diatas, dibarisan paling atas. Dan sampai saat inipun saya masih hafal dengan kata-katanya. Begini isi surat itu........
************ ********* ********* ********* ********* ********* *********
Kepada Yth ........
Calon isteri saya, calon ibu anak-anak saya, calon menantu Ibu saya dan calon kakak buat adik-adik saya
Assalamu'alaikum Wr Wb
Mohon maaf kalau anda tidak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir. Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar, tapi saya mohon, bacalah dulu sampai selesai.
Saya, yang bernama ............ ... menginginkan anda ............ ..... Untuk menjadi isteri saya. Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa.
Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan. Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan isteri dan anak-anakku kelak.
Saya memang masih menyewa rumah. Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya akan terus menyewa selamannya. Yang pasti, saya akan tetap berusaha agar isteri dan anak-anak saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan.
Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan. Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia biasa.. Cinta saya juga biasa saja.
Oleh kerana itu. Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa.
Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik.
Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih anda. Saya sudah sholat istiqarah berkali-kali, dan saya semakin mantap memilih anda.
Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya tidak Berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini.
Saya memohon anda sholat istiqarah dulu sebelum memberi jawaban pada saya. Saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan. Semoga Allah ridho Dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin
Wassalamu'alaikum Wr Wb
************ ********* ********* ********* ********* ********* ********* ********* ********* ***
Saya memandang surat itu lama. Berkali-kali saya membacanya. Baru kali ini saya membaca surat 'lamaran' yang begitu indah.
Sederhana, jujur dan realistik. Tanpa janji-janji yang melambung dan kata yang berbunga-bunga. Surat cinta biasa.
Saya menatap sahabat disamping saya. Dia menatap saya dengan senyum tertahan.
"Kenapa kamu memilih dia......?"
"Kerana dia manusia biasa....... . " Dia menjawab mantap. "Dia sedar bahawa dia manusia biasa. Dia masih punya Allah yang mengatur hidupnya.
Yang aku tahu dia akan selalu berusaha tapi dia tidak menjanjikan apa-apa. Soalnya dia tidak tahu, apa yang akan terjadi pada kami kemudian hari. Entah kenapa, justru itu memberikan kesenangan tersendiri buat aku.."
"Maksudnya?"
"Dunia ini fana. Apa yang kita punya hari ini belum tentu besok masih ada. betuI tak? Paling tidak.... Aku tau bahawa dia tidak akan frust kalau suatu masa nanti kami jadi miskin.
"Ssttt...... ." Saya menutup mulutnya. Khuatir kalu ada yang tau kami belum tidur. Terdiam kami memasang telinga.
Sunyi. Suara jengkering terdengar nyaring diluar tembok. Kami saling berpandangan lalu gelak sambil menutup mulut masing-masing.
"Udah tidur. Besok kamu mengantuk, aku pula yang dimarahi Mama." Kami kembali berbaring. Tapi mata ini tidak boleh pejam. Percakapan kami tadi masih terngiang terus ditelinga saya.
"Gik.....?"
"Tidur...... Dah malam." Saya menjawab tanpa menoleh padanya. Saya ingin dia tidur, agar dia kelihatan cantik besok pagi. Rasa mengantuk saya telah hilang, rasanya tidak akan tidur semalaman ini.
Satu lagi pelajaran dari pernikahan saya peroleh hari itu. Ketika manusia sedar dengan kemanusiannya. Sedar bahawa ada hal lain yang mengatur Segala kehidupannya. Begitu juga dengan sebuah pernikahan. Suratan jodoh sudah terpahat sejak ruh ditiupkan dalam rahim. Tidak ada seorang pun yang Tahu bagaimana dan berapa lama pernikahannya kelak.
Lalu menjadikan proses menuju pernikahan bukanlah sebagai beban tetapi sebuah 'proses usaha'. Betapa indah bila proses menuju pernikahan mengabaikan harta, tahta dan 'nama'.
Status diri yang selama ini melekat dan dibanggakan (aku anak orang ini/itu), ditanggalkan.
Ketika segala yang 'melekat' pada diri bukanlah dijadikan pertimbangan yang utama. Pernikahan hanya dilandasi kerana Allah semata. Diniatkan untuk ibadah. Menyerahkan segalanya pada Allah yang membuat senarionya.
Maka semua menjadi indah.
Hanya Allah yang mampu menggerakkan hati setiap HambaNYA. Hanya Allah yang mampu memudahkan segala urusan. Hanya Allah yang mampu menyegerakan sebuah pernikahan.
Kita hanya boleh memohon keridhoan Allah. MemintaNYA mengurniakan barokah dalam sebuah pernikahan. Hanya Allah jua yang akan menjaga ketenangan dan kemantapan untuk menikah. Jadi, bagaimana dengan cinta?
Ibu saya pernah berkata, Cinta itu proses. Proses dari ada, menjadi hadir, lalu tumbuh, kemudian merawatnya.
Agar cinta itu dapat bersemi dengan indah menaungi dua insan dalam pernikahan yang suci. Cinta tumbuh kerana suami/isteri (belahan jiwa).
Cinta paling halal dan suci. Cinta dua manusia biasa, yang berusaha menggabungkannya agar menjadi cinta yang luar biasa. Amin.
Wallahu 'alam
* Kalau rajin.. Tolong sebarkan petunjuk ini kepada saudara Muslim Muslimat yang lain. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati.
"Life without friendship is like the sky without sun..."
Apabila nafsu dikuasai syaitan, insan menjadi haiwan dan jiwa mulai akan tertekan.

Monday, August 19, 2013

Jual ikan.

Salam all.
Am i being selfish or is it bcoz im too tired nk lyn smua hal?
Even diri sendiri pun tkontang kanting nk urus.
Ksian kt mmbe.sgt2 ksian.
Then ade sorg ni ckp kt aku.
"ksian kt org bgai nk rak..diri ko?"

I am wrong.

Last evening,
worst.and yes. i am wrong. i admit it.
what happened? let only us yg terlibat je shj.
but yes, i am wrong.


--------------------------------------------------Today----------------------------------------------------------
· 
6:48am
Slm.**** sorry ye.smlm. Bad tempered. Sorry maaf..sorry sesangat
· 
7:18am
**** mmg trasa adha ckp mcm tu....hormat la skt **** bkn umo bwh adha.....da la dpn2 dowg...klo x ikhlas nk tlg bgtaw awl2....**** x ksah...sshla kte je jg hati org....**** kalo nk gado da lama ley wt cmtu tp **** mls.....
· 
7:21am
Bkn x ikhlas tlg.tp dah tgh geram blggr. Geram ngn diri sendiri sbnrnye. N **** pulak lg ckp n ckp. Maaf la klu terasa.

·  GAMBAR
7:23am
&&&&&&&
Apa2 la **** just bgtaw apa yg **** rasa....

· 
7:23am
Sbb tu nna x komen ape. Kak zack pun. Klu hal lain sy ok. Jgn sebut hal kreta je.. Maaf sgt
Lpas ni jgn **** ingt sy xikhlas nk tlg..
Mmg nk tlg smlm. Btul **** ckp smlm.cuma timing ckp tu..xkna skit...sorry


·GAMBAR 
7:27am
&&&&&&&
Ye la sbnarnya **** taw la jln smlm **** da dok sini lm dr adha....tp adha dgr ckp kak zeck tu **** x berbunyik pastu da sesat nk mody2 plk....x pe la lps ni **** taw la mn kwn yg **** ley kwn n x....

· 
7:41am
Ye.sbb **** dah lame dduk sy ade tnye kn **** tau x. Tp **** snyp.sy tnye j la spe2 yg sy nk tnye. Up to u la ****.

* GAMBAR & LINK KE PROFILE TELAH SAYA HIDE.
* SAYA X SEBUT NAMA ATAS ALASAN PRIVASI.

 MAAFKAN SAYA.


Wednesday, July 10, 2013

Sedih

Rindu saudari NOORASIAH BINTI ISMAIL
Seingat I. Dy x pnah sngaja bkk pose tmpt lain when im alone in d room -.-" biar xbtgur sapa..bia perang dingin.. XPernah tau..

Friday, May 31, 2013

Kecik hati

Slm all.
Jumaat. 13/5
Tenang.slps dua hari yg mnyksakn.
Then tpat jam 3.30 td..
HOD dtg.ingt nk mntk sign claim.
Excited la..tbe trgerak hati nk surat2 lain jz in case ade yg xsign.
Tibe noticed satu claim ni..
Org yg pegi gcp kt miri.
Then nmpk satu nama yg sgt2 familiar.
N dy sama j freshie.cuma dy crc yg tltak kt pjhus. N involved in be study.

That was quite unfair bg sy.
Sy staff crc meh? :'(

Then tringt waktu course tu ade kt kuching.. Kmi yg kt sgh ni la btungkus lumus. Bukak kilang buku.
Mereka? -.-"

Last day course kt gcp ade sorf staff gtaw yg dy kna pi miri. I know he is innocent telling all sort of dat. Then dy tnya.
Adha join x? Yg dkt miri?

N i cant help it rather than jz be speechless

*n i dont care.aku upload nma dy.sbb seriously.
AkuKecikHati

Thursday, May 16, 2013

Selamat hari guru.

Slm.
Guru. BIG MEANING.
Sbb aku sgt phm mksd perkataan tu buat aku nk sgt jadik cegu.
Aku suka.enthusiastic sgt.
Seingt aku..start mula pndi bcakap aku gtaw kt mak.
Aku :  "mak.adik nk jadi cegu"
Mak :  "hang nk jd cegu apa?"
Aku :  "nak jadi cegu b.i (english)"
Mak :  "nk jd cegu kna la blaja.bg pandai.kna byk baca buku."
N alhmdulillah..buku tu je yg mlekat.. Rajin blaja xjugak..buku j byk baca.
Tp kn.mak..npe xdpt jugak sy jd cegu?
SEBAB ALLAH X IZIN.
Ade hikmah..
English spm aku xdpt A.
Ade hikmah..
Isi borang maktab salah.
Ade hikmah..
Aku isi borang s.p.a.
Ade hikmah..
Allah bg jadik nurse.
Allah maha pemegang hati.
N Dia dah aturkn hidup aku sblm aku lahir lagi.
Allah boleh buat dunia sesorang tu turn around 360 dengan izinNya.
ALLAH maha pencipta.
Kita  ni hamba kna bersyukur.
Klu dpt bnde free mst kna seronok kn.
N if dpt dr seseorang.. Kite msti bterima kseh sgt2 kt org tu..
Kite dpt oksigen free dr Allah..
Ade x kite terima kasih?
Kita dpt nyawa free.xpyh pki battery.
Berterima kasihkah kita?
Tepuk dada tanya iman.
Peringatan untuk sy dan sahabat2 jugak..
-------------------------------------- XD
Sekarang berbalik cerita hari guru.
Sorg staff kt tmpt kje ade crita nnt dy nk.mtk balik awl.nak beli kain pasang ntuk cegu ank2 dy.
Sgt sweet.
Teringat time tadika @ skolah rndh dulu..asal hari guru je mst smpi skit kpla nk bg hdiah ape.smua org ditanya..mntk pndpt...xpun mntk j kt mak..ade hdiah lbyh? Nak bg cegu..
Kanak2 betul.
1- TASKI ABIM NURUL YAKIN *xsilap aku..sbb slalu pggil TASKI ABIM LUMUT je.
2- SEK KEB METHODIST ACS LUMUT.
Ingat satu lagu cegu dulu ajar..
Kitorg slalu nyanyi time hari guru..
Lagu ni last smpi batch aku je..
Adik2 dah xbrapa tau..
    Hari pertama masuk sekolah
    X pndai mmbaca mengira
    Tetapi cikgu begitu tabah
    Mengajar kami sungguh sungguh
    Bermula ABC sampai Z
    Hitung 1 sampai 10
    Baru ejaan dan kira-kira
    Kami belajar dengan pandai / lancar *xpsti.
    Berkat kesabaran guru bijaksana
    Memberi pelbagai petunjuk
    Hari demi hari kami pun mengerti
    Pelajaran nilai nya tinggi
     Kami ingat setiap masa
     Jasa guru mendidik bangsa
     Sambutlah ini ucapan kami
    TERIMA KASIH CIKGU. !
Sekolah menengah.
Alhamdulillah.memang heaven on earth.
Satu tmpat yg xjumpe kt mne2.
Tmpt yg xdpt aku nk describe dgn hnya satu perkataan..
Sbb it will lead to a word : PRICELESS.
Sgt2 cherish stiap moment bila kt skolah. All girls. Sekolah agama.
Ade sorg mmbe sy tnya.
" x boring ka skolah all girls? "
Hbes.convent xpulak korg tnya..
*maaf.sy xtunding jari. Jz appoint sbb bila all girls skolah agam certain org pndg pelik.
Okay.
Sbnrnye islam pun xglk kn skolah bcampur.
Tp yg tu aku xdpt nk hujah. Ilmu masih xsmpurna.
From my point if view.
Seronok sgt.kt skolah ni aku blaja jd mtg sikit. *not too much.
SEKOLAH RAJA PEREMPUAN TAAYAH IPOH PERAK.
Beautiful.precious.
N then college life.
Xperlu lg nk crita pnjg.byk entry psl kolej.
I did enjoy my time.
N kt sini pun jd mtg stingkat lagi.
KOLEJ MARA KULIM (1 MONTH)
KOLEJ KEJURURAWATAN SG PETANI (3YEARS)
actually.agak sdih n sedikit cemburu bila tgk shbt2 skolah masuk Universiti..
*sy manusia biasa.xlari dr rasa cemburu.
Smpi ade satu hari sy mntion perasaan sdyh tu kak ayah..
N a few days later mak kol n bgtau yg ayah kcik hati sbb sy ckp mcmtu.
Maafkan adik ayh.
Ayah ckp.untung ape dpt kolej jururawat.at least kaki sblah dh dlm government. Tu ktanya..
Alhamdulillah.sekarang 2 belah kaki dah dlm government..cuma belum ditambat betul kaki tu..
*belum confirm lohh
Alhamdulillah.skrg sy phm mksd ayah.
Terima kasih ya Allah.
Terima kasih Ayah.
Terima kasih cikgu2.. Sahabat2.. Rakan2.. Seperjuangan.. N sesiapa yg membantu secara langsung or x..
Really appreciate it.
Tq.salam
-kuching,sarawak-

Random! #testing

Sedih.out of no where. :(

rindu org dlm gmbar ni 

Wednesday, May 15, 2013

ALHAMDULILLAH #2 \(*.*)/ KHASSi ENTRY

 salam.
seronok bila dgr 2 nana yg sy syg inshaAllah dah jumpe the one.


    1. anis amalina
    2. nurul nawafil * sorry,aku xd gmbar kau dlm blog.xnk bukak fb takut kantoi update time keje =)
lol.sy siap mention nma lg tu, n for my syg NIK NOR AMALINA AMIR NUDDIN.
tahniah, bakal ke jinjang pelamin. InshaaAllah..aku balik raya. nnt aku g klate okeh =)
semoga berbahagia ke anak cucu. jlnkn tanggungjawab sebagai seorg isteri yang solehah.
inshaaAllah. >.<

alhamdulillah. i am happy.

slm.
7 months +.
long enough for me to be mature setingkat lagi,
seblum ni mcm xenough,

reflect balik dlm 7 bulan ni.ape yg aku gain spnjg ade kt bumi org ni.(even though masih dlm malaysia)
n seriously, byk bnde jadi.
  1. homesick melampau.
  2. "cegu"
  3. conflict transfer
  4. internal transfer
  5. jealousy
  6. houses
  7. rental
  8. car loan
  9. lonely
  10. and bcos of those mentioned tu buat aku lagi kuat.
- sebab aku ade shabat2 yg walau baik, xkisah kt kuching or kt smnnjung,
dorg still jauh dmata dkt dihati..ecehhh
 no. seriously, mmg sgt relieved dpt share.sbb they know me well enough.
=)


Wednesday, May 8, 2013

GELAP.REVIEW. (MUST READ)

salam. rabu.
3 hari selepas hari gelap malaysia.
sy hanya anak muda yg diasuh n ddidik n dbesarkan dgn cara hidup islam.
n yes.saya perlukan lebih dr itu.
islam sempurna.tp tidak saya -.-"
maaf jika ianya agak offensive kpd mana2 pihak.ini cuma lahir dr hati kecil sorg anak malaysia.
yg ingin perubahan.kearah yang lebih baik. inshaaAllah

n sy petik ayat seorg saudara seislam.n yes.SY SOKONG kata2 beliau.

maaf again if post ni agk offensive kpd certain pihak.MAAF. u.u
Kata orang tua...

Kamu orang muda, tak pandai bersyukur. Kamu lahir dalam kesenangan. Nikmat dari titik peluh kami dahulu.

Kami melawan penjajah untuk merdeka. Berperang dengan Jepun untuk pertahan tanah air. Berperang dengan Cina pada 13 Mei untuk pertahankan Raja Melayu.

Pertahankan hak bumiputera. Sanggupkah kamu serahkan negara ini kepada pendatang Cina?

Anak muda jawap...

Kalian orang tua sudah selesa. Kalian sudah ada sebidang tanah. Kalian sudah ada sebuah rumah. Kalian sudah ada kerja, gaji dan pencen. Dahulu, kalian mengaji percuma. Kami, belum habis mengaji sudah berhutang. Habis belajar, belum tentu ada kerja. Kalau bekerja, belum tentu boleh miliki kereta, rumah, dan tanah. Mahu makan sekali sehari pun susah.

Ya, benar. Jepun sudah pulang. Inggeris sudah berundur. Namun kami dijajah oleh bangsa sendiri. Melayu korup dan khianat. Membiar bangsa sendiri hidup melarat. Dahulu, meski dijajah, kamu masih boleh memiliki rumah sendiri. Kini, meski merdeka, kami hanya mampu menyewa.

Dahulu, demi mempertahankan tanah air, kita menghalau Joseph, Donald, Mizuno, Kozumi. Kini kita hanya berdiam diri ketika tanah kita dirampas oleh Mahmud, Muhammad dan Abdullah.

Kamu pinta kami berwaspada dengan Cina dan India? Tapi kamu import Indon, Myanmar dan Bangla? Kamu minta kami waspada dengan Cina, tapi mereka lebih prihatin tentang nasib kami berbanding Melayu, bangsa sendiri. Kamu minta kami berwaspada dengan Cina, tapi Melayu itu yang merompak tanah kita. Kamu pinta kami waspada dengan Cina, tapi Melayu itu yang berdusta.

Saya masih ingat. Ketika anak Melayu bawah umur dirogol oleh pembesar Melayu, Cina yang dikutuk hari ini bangkit membela. Beliau (LGE) akhirnya dihukum penjara.

Kamu kata, Cina mahu hancurkan kita. Tapi yang dibina Melayu, roboh dan runtuh belaka. Kamu kata, Cina mahu kita binasa, tapi Melayulah yang merompak harta negara, merampas Royalti dari negeri yang mempunyai penduduk Melayu paling ramai.

Kamu kata, DAP benci Islam, tapi peruntukkan Islam dilipatganda berjuta-juta. Kamu dakwa UMNO bela Islam, tapi roboh masjid, tutup sekolah agama, sekat dakwah, batal biasiswa agama.

Kamu kata DAP rasis, ultra cina dan benci Islam, tapi Zairil Khir itu Melayu, Islam dan anak pemimpin UMNO. Lalu kami tanya, mana calon Cina dari UMNO? Mana calon Melayu dari MCA?

Kamu kata, Cina itu musuh kita. Saya tanya, jiran rumah kita siapa? Bermusuh dengan jiran bukan ajaran agama.

Kamu kata, mesti bantu Melayu kerana Cina semuanya kaya. Kami tanya, Ah Chong, penjaja sayur yang mengayuh basikal itu berbangsa apa?

Kamu kata, berpakat dengan Cina DAP haram. Kami tanya, MCA dan Chua Soi Lek itu Melayu?

Bila kami hormati Cina, kamu kata kami lupa asal usul. Yang kami ingat, kami berasal dari negara Malaysia yang berbilang bangsa, Cina, India Kadazan, Murut dan sebagainya.

Kamu kata, hanya BN yang boleh memerintah. Kami kata, Penang lebih cemerlang di bawah DAP, Selangor lebih maju di bawah PKR.

Malaysia apa yang kamu gambarkan kepada kami?

Kami inginkan Malaysia yang lebih damai. Warganya aman tanpa mengira bangsa dan keturunan. Kami tidak perlu memaki dan mengutuk Cina untuk membela Melayu. Kami anak Malaysia!

Semoga rakan-rakan Cina dan India saya tabah dalam menghadapi segelintir ultra Melayu yang nakal.

Kredit kepada
Mohd Ihsan Fadhli Che Min
Warganegara Islam

sy.shbt2 saya.guru2 sy.ustaz ustazah sy.teman sekerja sy.kwn2 senegara sy.kwn2 luar negara sy.
terima kasih.
anda2 buat sy berfikir.
berfikir untuk bersyukur.
bersyukur untk dduk dalam negara yg ramai kaum.

key off.

Saturday, May 4, 2013

post title

 assalamualaikum.
satu ucapan salam yg flexible.xperlu tmbhn 1m***, sejahtera..dsb.
by d meaning itself dah mmbawa mksud kita mendoakan seseorang.
cukup kt situ je, -.-"

040513
supposed to be bahagia.
bahagiakah ?

dah.cukup kt sini.


Tuesday, March 5, 2013

few years n still counting

salam.


































gelisah.gundah gulana.clueless.speechless.homesick.kinda regret.faith.trust.truth.broken heart.
promises.pop out menus.famous.miss.good luck.tough.struggle.study.believe.ALLAH KNOWS.




Sunday, January 13, 2013

everythings gonna be okay =)

salam all.
straight to d point,tgk vdeo nih.

 oke,eventhough gmba aku kdg2 je ade dlm vid nih. 
 (ye lah aku kn photographer. xkn nk tgkp sindri cm susah pulak kan,hahah.xnk mntion mls.)
tp dlm vid ni mmg org2 yg sgt2 precious bg aku.sbb dorg leh thn 3 thun kwn ngn aku.n alhamdulillah.da msuk 4 tahun dah skrg.but for nana, dy dah kwn aku nk msuk 9 tahun.


tq na for being there.sggup thn prngai suku matang hasnie.tqvm =)
tq ye ummi.teman nanges n gelak time hasnie jdik sengal~ n.n
 tq ye kak ning.yg slalu gaduh n baik ngn hasnie =)
tq ye roomate ku yg sweet.maaf.aku xbtul mghargai ko dulu.n serious.i really miss u.
tq.siah =)



























 









 

ps : biar gambar berbicara =)


Thursday, January 10, 2013

#3 kakmuni,bancat,

salam all.
janji tetap janji kan?

the third persons most inspired me.
eh wait,.why person(s) ?
sbb ade dua. my siblings,

#3 my siblings

sy ade sorg kakak.sorg abg.alhamdulillah by last year dah complete jadik 2 kakak n 2 abg.





before that,maaf bncat ngn kak iko,hasni xd gmba wedding haritu,

my kakak : kak muni , my abg ipar : long dhil
my abg : bancat .nama sbnr,hasrat , 
my kakak ipar : kak iko , nama sbnr, anisah.

hahah.ssssssaaaaaaaaaangggggggt syg dorg,eventhough kalau jumpe WAJIB gaduh.
walopun kami dah tua (but young at heart) tp gaduh cm budak2 cume xla tarik2 rambut n so on.
dorg sgt2 mmahami adik dorg yg sgt superb manjalitis yg extra dose ni.yg klu ngn adik bradik lain dah mampus kne sepak.but then dorg jz wat xtau.lyn je..mmg certain time ade rse geram n mcm2 lg.tp once a sibling.always a siblings.genetik mak ayah mne bleh bg putus.! kan?

so here. sy nk wat something yg sy sgt malu nk wat sebelum ni. nk buat tp nnt kompom kne gelak.ye la bnct n kak pun xpnah buat kat adik..so otomatik la adik pun malu kan? =)

kak..adik ssssaaaaaaaaayang kt kak.jaga abg long dhil baik2. jg ahmad.
ckp kt ahmad : nanti auntie sue balik.auntie g beli stroller. 
(dlm hati mama ahmad "yey,xyah bli dah)

bancat, adik tau,bncat yg plg risau adik duk kat sini..
adik tau,sbb kak iko ckp =) hahahha. bnct btul2 amik prangai ayah,.sentimental~~
bnct adikn pun ssssaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyang sgt2 kt bncat.
jgn risaw.allah kan ade.
mmg adik agak suffer duk sini,tp doakan! ill try my best! 


abg ipar n kakak iparku.take care. maaf.sy masih malu nk ucap syg kt anda berdua.
(sy kan pemalu =3)




kat blakang gamba ni ade ayat " aku merindui tawa mu, adikku"
hahahahahha..kak muni tules time dy kt u kut.homesick~~ 

i love u

Wednesday, January 9, 2013

i should be marrying an english teacher.lol

salam all.
hahah,maaf.x mati lagi rupenye blog nih.
straight to what ive been thinking today

I SHOULD BE MARRYING AN ENGLISH TEACHER, why?

  1. i just love english language that im seriously bad! no! im worst!
  2. i dont even where to use the word legit. (which i actually dont even know what's d meaning) lol! serious,i cant find the meaning in dictionary.
  3. i am hardly finding a perfect word to talk with people. (since people always misunderstand me n my words)
  4. i keep saying that i love english language but i did score badly in spm (hahahhaha [gelak sejuk hati])
  5. y english teacher?aint dat obvious? i juz bad at english.so dat "my" english teacher will help. (cm x real je)
  6. y must english teacher? sbb xkn la i nk kata " I SHOULD BE MARRYING A TEACHER" 
susah la..
  • klu cegu tu cegu sejarah..hahah.mst la sy kenal phlwan ngara spt : "kanang anak....." yg baru mninggalkan dunia wat slama2 nya..ni x,,sjak duk srwk bru tau yg slama ni dy hidup.
  • klu cegu fizik "awk pernah amalkan inertia x dlm khidupan seharian?"
  • cegu bio : "awk nak tau?bila cross matching bal3 dgn bla3 jdik blur3.."
  • klu cegu muzik mcm xmnarik lak.suare i xbest,.xmo la..nnt dy fade up lak..
  • klu cegu bm lak lagi laa..xpasal2 dy suh wat debat bhs melayu..xpun nnt kt umah guna ayat2 "arakian. oleh yg demikian.walhal.sehubungan itu,dan sebagainya."
  • klu cegu matematik.dah lagi jenuh.. " emm sy rse kt rumah kita dah ade 4 mangkuk diameter 12" , 2 mangkuk diameter 14" , nak beli brape dozen lg ye mangkuk diameter 6".klu bli 2 dozen, (1 dozen =12) kite ade 24 la mgkuk diameter 6" mcm tu kite leh jmput 22 org mmbe kita ntuk mkn cendol nnt..." lol! hahahahahah.xke susah.?
knape mst cegu?

  1. i just love being a teacher, frust xdpt mktb.pdhl borang slh isi.slh sindri
  2. sy suka belajar, smpi mati kene blajar beb
  3. sy suka cegu .sy hormat cegu sy.
  4. sy dah jadik misi..xsalah kn klu sy nk cegu.
  5. random thoughts!
bnyk lagi pekerjaan kan.saje,random thoughts rse nak kawen ngn cegu english. no offense,.
actually to be honest ade history ngn cegu english.tp smua tu xlbih dr kwn.dy ade choice dy. sy ade choice sy.insyaAllah.

allah lagi tau.plus. klahiran.ajal,jodoh. smua tgn Allah.Dia lg tau.
no, Dia paling tau ape nk jadi.sbb tu Dia cipta kita manusia.

dan kepada cegu diluar sana.maafkan sy. jika terasa.maaf lah. hanya skdar gurauan.
(didnt i mention that people always misunderstand my words?)

sumpah sy syg cegu2 saya.bakal2 cegu.newly graduated teachers all over d world.
n paling sy syg,the teacher of teachers, RASULULLAH SAW.



darjah 6,mnggamit memory

did anyone noticed yg sy keep on typing  "i should be marrying ...." ? heheh. =)


psst : cikgu muhammad ariff bin aripin , if u r reading these.maaf kan sy if terasa. sy bukan tujukan post ni kt awk,jz random thoughts la.no offense.im sorry btw

popular post