Thursday, June 28, 2012

lillahi taala

aku cinta dia kerana Allah.
o Allah,jika dia the one yg Allah janji ntuk aku,
jadikan dia org yang dekatkan aku dgn cintaMu ya allah
jika tak.plz jauhkan dia.
aku xnak jika cintaku pada dia melbihi cintaku pada Mu.
 

Payphone - Maroon5 Ft.wiz Khalifa Mp3 Download | Music Addict

   
hasniey-write
Replacing Emoji...

Wednesday, June 20, 2012

Aku Usaha.

Tuhan,
Engkau suruh aku berusaha,
maka aku terus cuba mencuba,
tolak tepi semua duga,
merempuh sengsara derita.

Susah wahai Tuhan,
kerana aku manusia punya jiwa,
ada masa lemah tidak tertahan,
ada masa berdarah terluka.
Adakala rasa mahu berhenti,
tetapi hanya Dikau punca gerak langkahku ini,
justeru bila jatuh,
aku tetap bangun lagi.

Tuhan,
Engkau suruh aku berusaha,
maka tidaklah ada aku cita melainkan yang tinggi,
Engkau Maha Tahu wahai Tuhan bahawa tidak ramai memahami diri inii,
tetapi aku berusaha kerana Engkau yang memerhati.

Aku berselisih dengan mereka,
mereka dan mereka,
hatta orang yang aku cinta juga tidak mampu mendalami apa yang aku usaha,
kadangkala dalam langkahan ini aku terasa sunyi,
entah berapa gelen jejesan air mata menemani,
bukan mudah Wahai Tuhan,
sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui.

Kalaulah bukan keranaMu wahai Tuhan,
maka usaha ini telah lama aku henti,
tetapi aku masih melangkah hari ini Tuhan,
tanda aku masih usaha,
masih percaya,
kepadaMu tanpa ragu di dalam hati.

~ Hilal Asyraf ~
1332
161111
Irbid,Jordan.
 ummi.pantaimerdeka.12/11/2011


simple.sederhana =)

salam all.
hi there,lama xjumpe since ade sydrom malas nak meng-hupdate blog nih =.="
ok,btw here i got something to share with u guys.
a friend of mine used to said these to me. "Jangan trlalu cintakn someone yg ko rase he/she is the  perfect one,ko kne ingat,.pemegang hati tu ALLAH.myabe one day ko akan benci dy lg dasat dr ko sayang n cinta kt dy.
plus ko Jangan benci kt org over sgt sbb maybe one day ALLAH jadikan org yg ko bnci tu ur crying shoulder.who knows..kan?"

morale : BERSEDERHANA in whatever u do =)

Saturday, June 9, 2012

penutup induksi n.n"

salam there.7 jun '12.ade mjlis pnutup induksi,heee.seronok as a cmerafreak duk snap merata2 la...hehehew. t upload d rest of gmabr ye.?ni jz nk crite tuan blog giler gambar.heheheh =)



popular post