Thursday, April 28, 2011

khassi #2

salam there,here sy nk kongsi ngn u all,'bout girls2 yg sy sgt sgt sgt syg.
these girls are so fabulous,best,baik,hebat,gorgeous,mantap,fantastic,n bla3..


nurul adibah aqilah bt abd nasir
20.
d only one kwn yg sy ade time form 1.
up till now,she's still d only 1 kwn yg know me better.
+ she's d one friends yg xjudge sy based on luaran.
(well,shouldn't it suppossed to be like dat kn?)
sy syg sgt2 n rndu kt dy giler2.
now,eventhough its been a long time i didnt contact her,
tp ketahuliah anda sentiasa berada di hati saya..erk?jiwang.


nor insyirah bt othman
20
well.i know u well kn dear?
kite bru rapat when we were in form 4.d same class kn?
yet im d one yg tinggal time tu.sbb sume geng saya* habis kuar skolah.
then getting along with u adalah satu nikmat yg allah bg.
yup yat,u are d same level as dibaqila n org ke3 ni..
serious,allah Knows better n dat makes Him temukan kite kn?

anis amalina bt mohd saleh
20
saaaaaaaaaaaaaangat baik.
yg ni i get to know her when i was still in form 1.
but yet.she's the pro's n im the con's
langit ngn bumi dowh.
here,in sg.petani i get to know her very well.
since she's d one yg i know by the first day im her.heheheh.
ya allah.bersyukr sgt knal ngn dia dan mereka.



Segala puja dan puji itu hanya milikmu wahai Tuhan penentu segala takdir. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad s.a.w dan ahli keluarga serta para sahabatnya yang umpama bintang-bintang bergemerlapan.

Ya Allah…

Dalam perjalanan kehidupan ini telah Engkau jadikan bagiku seorang teman. Sedangkan ia adalah diluar jangkaan dan sangkaan hambaMu ini. Aku tetapkan baginya satu peraturan yang hanya Allah yang akan menentukan segalanya.

Ya Allah…

Dalam kekalutan begini, dia pergi menyendiri dan hanyalah dititipkan suatu pesanan melalui seorang teman buatku. Dimanakah salahku wahai Tuhan dan tunjukkanlah dimana silapku. Jangan Engkau biarkan aku begini tanpa diketahui apakah kesalahan yang telah aku lakukan terhadapnya.

Ya Allah…

Walau apa pun takdirMu keatasku, maka disaat ini aku tahu dia perlukan pertolongan. Oleh itu wahai Tuhan, aku dengan penuh rasa kehambaan yang penuh kehinaan memohon padaMu bagi pihaknya, kerana dia adalah sahabatku.

Ya Allah…

Ampunilah daku dan sahabatku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang.

Ya Allah…

Jangan Engkau tinggalkan untuknya suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aibnya, melainkan telah Engkau tutupinya. Tiada suatu dukanya melainkan telah Engkau hilangkan daripadanya. Tiada suatu hutangnya melainkan telah Engkau bayarkannya. Tiada suatu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkannya. Tiada suatu hajatnya dari keperluan dunia dan akhiratnya yang telah Engkau redhai dan tepat untuknya melainkan telah Engkau tunaikan segalanya baginya wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

Ya Allah…

Lindunglah sahabatku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan berbagai macam murkaMu.

Ya Allah…

Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah dia dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

Ya Allah…

Kurniakanlah kepadanya jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.

Ya Allah…

Sungguhnya aku bermohon kepadaMu bagi pihaknya dengan sabaik-baik permintaan, sebaik-baik permohonannya, sebaik-baik kejayaannya dan sebaik-baik pahala baginya. Tetapkanlah untuknya, beratkanlah timbangan kebaikannya. Mantapkanlah imannya, tingkatkanlah darjatnya, terimalah solatnya dan ampunkanlah dosa-dosanya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah perkenankanlah permohonanku.

Ya Allah…

Sungguhnya Engkau mengetahui apa yang aku rahsiakan dan apa yang aku perlihatkan, maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaiannya. Dan Engkau mengetahui segala hajatnya, maka kabulkanlah permohonannya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hatinya, dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahawasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah Engkau tentukan baginya dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa dirinya bukanlah semata-mata yang meluputkannya. Dan apa sahaja yang telah meluputkannya bukanlah yang semata-mata menimpa dirinya.

Ya Allah…

Aku bermohon baginya kepadaMu iman yang dia buat cari kebenaran. Cahaya yang dia jadikan ikutan dan rezeki yang dirinya cukupkan. Ya Allah…jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan hatinya seluruhnya dan rela kepadaMu dengan segala kemampuan dirinya seluruhnya. Ya Allah… jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadaMu dan amal perbuatannya seluruhnya hanyalah untuk mencari keredhaanMu.

Ya Allah…

Apa sahaja yang Engkau jauhkan darinya dari hal-hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang Engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadaMu sebagaimana Engkau mencintai.

Ya Allah…

Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agong.


ps: tribute to:-seruling senja
*farahanie,hajare,shin shaira,nisa othman,dibaqila n me.

khasssi!

waaaa... kena dump..
its hurt~!

"lagi sakit cuba menyintai org..."

its tear me apart my dear~

okeii.. okey ape xde pakwe..
xpayah kawin..
xpayah ada anak yang kdg2 menyakitkan ati..
ckup adik2 yang kat rumah 2..
2 pon dah xckup kasih syg nak bagi
lepas grad, keje, take care for famly..
after ICHA go 2 school..

isyaallah....




salam there,d entry today is quite special to me.btw,the prson who wrote d entry is d one i'd love d most.she's d one yg sgt baik sgt sbr ngn my perngai.(yg ala2 kanak2 ribena x ckup dpt breast feeding je ni.cm toddler2 yg baru dlm proses perkembangan dan pembesaran.)
serously.here,kt kolej ni,she's d one yg ade time i'd down to d lowest point.she's d one yg comfort me up.she's more likely to be my mothe,n sister yang baik.n sahabat yg baik.mmg ade org lain tp most of my time ngn her je.when it comes to mood gler sy.dimana org yg lwn ckpn ngn sy bakal jdik mangsa cacikeji sy,,she's d one yg akn stop me dr truskan sth yg will lead to a fight.so,bkenaan ngn entry ni,it really hard dowh.when smone yg ko syg rse down sbb beimg dumped.sgt2 sdyh.dear,ingt what ever happens,u still have me n d gang as ur friends.k.daa~~

Monday, April 25, 2011

padat!



salam.up there is a video i'd get from a friend of mine.
seriously,after seeing this vid.hatiku tersentuh.
okeh.honestly.sape xpnah mnipu dlm exm kn?
esp exm cm sy akn amek ni,
coz d' exm will touch on d theory part,
which is most of us students didnt get along well with d theory..(bcoz we r supposed to perform well in practical.kite nk keje tau?xkn teori tiptop,bler clinical posting x reti)
ia agk susah ok?
tp....

"hasni,awk mst bfkrn positif..
klu awk rse xbleh nk jwb.awk pkir ape yg awk buat kt wad.tp seblum msuk wad tu mst stdy dlu kn?xkn nk wat keje mmbuta tuli?mmg praktikal ptg..n ade j yg sy tgk teori pndi.tp xreti wat keje.ade yg reti wat keje tp xtau ape yg dy wat sbb dy lmh teori..tp hasni,sy xnk tgk awk cmtu.sy nk awk jdik mcm 2 2 cth ni.sy nk awk kuar jadik nurse yg berjaya.n be proud of it dear.be proud allah had choose hasni ntuk jdik sorg staff nurse.yg insyaallah bleh bwk agm dy.yg boleh bantu saudara seislam@bkn islam.n yg paling ptg..hasni boleh tlg family hasni.relatives hasni...serious,klu hasni rase susah..ingt satu bnda.
Allah x uji hamba dy dgn ujian yg hamba nya x mampu.
ingt stp bnda allah bg tu ada hkmah,hasni flunk harini,,ad sbbnye..myb hasni lupa ky Dy time hasni seronok,@bleh jdik allah syg hasni sgt2,xnk hasni leka dgn kjayaan yg allah bg kt hasni,sbb tu dy bagi hasni fail..ingt.allah syg sgt2 kt hamba dy,
plus, hasni kne ingt,.dlm dunia ni ade sorg insan kamil yg btul2 syg sgt2 kt kita.. RASULULLAH. hasni kne ungt kt ibubapa hasni gak..dorg mmbesarkn kita,bg ddikan agm yg sgt baik.hasni kne ingt,ahli keluarga hasni,ingt shbt hasni.dr tadika smpi skg hasni kt sini.ingt..hasni,u r not alone dlm dunia ni..alah sntiasa mmerhatikan hasni.n hamba2 Nya yg lain."
kata 2 yg tlh dilontarkan oleh staff nurse zaharah time sy down n nanges kt dy,time fail exm formatif dahulu.seriously.im touched.
padat kn nasihat dy?

Friday, April 8, 2011

a tribute to...

salam there
terlebih dulu nk mintak maaf pada follower2 yg baik hati rajin follow blog saye. :-)
these are my new follower.
yg lain tu,maaf sbb x wat tribute.
n sometimes ade yg da tukar link pon.maaf ye.



cik dylaLink
  • baik

  • senget

  • saya suke kacau dia

  • kalu dia diam sy takut

  • best



cik emy
  • baik

  • bising

  • best

  • giler mcm saya

  • saya rindu kt dy

popular post